Wednesday, February 3, 2010

Hari yang penuh dugaan dan cabaran..

Salam..

Huiyo..x ku sangka..dh hari kedua nk tulis blog..cewah..(berianya).haha..Hari ini memang sangat-sangat menyedihkan hati..(perasaan lg.ish2)..dari pagi mcm dah x ada mood.x tau la knp.tp rasa mcm nk nangis pn ada..cuba la bayangkan..my motto adalah utk start a new day with fresh mind..tp lately mcm susah sgt.selalu terbawa-bawa perasaan sampai esok hari..heran la..(mungkin ion positif dlm badan dh hilang kot)..mcm nie citer nya..

7.11pg
kuar umah ngan mak..
dlm kereta sembang-sembang ngan mak..sembang punya sembang,tiba-tiba keluar la pasal bab-bab perasaan nie..dengan tiba-tiba lagi hati nie jadi sebak..pas tu..bertakung la air mata di dlm mata..(ofcourse la..x kan hidung plak kan..)air mata nie bertakung je..sbb kalau jatuh kat pipi,hilang la bedak..dh la nk pg poly.nnt ada straight line je kat pipi sbb air mata lalu.haha..(sempat lg pikir benda tu)..
dh luahkan semua perasaan kat mak..
mak pn ckp.."ala,x pe..kamu kena jugak luahkan perasaan..kalau simpan sorang-sorang tu yang jadi pressure.."
dengan hati yang dh agak tenang sbb dh luahkan perasaan,akhirnya sampai la kat ofis mak pkul 7.30..

7.30pg
sekarang tiba la masa nk gerak ke poly..(padahal 7.30,faten dh tunggu kat masjid nk tumpangkan baju dia kat dalam kete)tp baru nk bertolak..hehe..sorry faten..
okay2..back to the story..
saya pn drive la mcm dlm tokyo drift tu..(poyo je..huhu)x la..saya baru P k..saya pemandu berhemah..x de la drift2 nie..ok..drive pnya drive smbil layan perasaan dgr lagu kat Hitz.fm akhirnya dh nk dekat sampai la poly..rasa tenang la lagi sbb dh nk smpai.jam dh pukul 7.45.."xpe2..smpat lagi nk jln kaki jap lagi.."dgn hati yg agk tenang dan bangga ngan kona lap tu....

TIBA-TIBA..

PPPRRREEETTT...ada pakcik guard tiup wisel tahan kete saya..dlm otak tgh fikir ar kan.."eh..sejak bila masjid nie ada guard???"keliru sgt2..lain la kalau dlm poly tu kan..logik la gak..bila ditanya rupa-rupanya x bleh parking dlm masjid..sbb???sbb ada pe ntah pakcik tu ckp..lupa plak..ok2..hati dh mula cuak..where the heck saya nk parking??nk masuk poly x berani..(student yg baik ye..x langgar rules..hehe)..then dgn kecuakan kat dalam hati,trus pikir mn nk parking kete..jam dh pkul 7.54..kelas pukul 8.00...NICE..time2 mcm nie la korang x mau bagi saya parking..fine..pas tu ngan hati yang rasa mcm nk nangis deras mcm air terjun tu,trus pikir..parking kat umah sewa iza la.tp jauh gile.mmg x smpat la kan nk masuk 1st class..aduyai..bercampur baur perasaan..
tanpa rasa ragu-ragu,trus je pg umah sewa iza.parking la dpn tu..time kasih uncle umah tu sbb x marah saya parking dpn umah..x buat dh lain kali.huhu..pas tu dgn penuh tenaga..mula la perjalanan yg jauh utk ke poly..smbil jln smpat lg tipon mak..

SAYA:"makkkk..x leh parking kat masjid.."(air mata bertakung lagi..tp x jatuh k..)
MAK:"laaa..hbis tu kamu parking mn??"
SAYA:"kat umah sewa kwn..jauh..nie tgh jln..geram tul diorg nie nk wat pe ntah kat
masjid tu"
MAK:"xpe2..jln je..kamu masuk kelas tau..jgn x masuk"
SAYA"ee..x mau la..lmbat dh..8.10 dh.nnt puan marah"
MAK:"x pe..masuk je..masuk tau"
SAYA:"eemm..ok..(tp dlm hati insyaallah)huhu"

dgn penat lelah melintas jalan dan sebagainya..smpai la kt jabatan saya yang berada di ceruk alam di dalam kampus tu..text kwn.."weh,puan ok x??nk masuk bleh x?"
kwn reply.."jgn masuk..puan x ok"..dgn penuh serba salah..saya pn..saya pn..X MASUK KELAS..(x de pe nk dibanggakan k)..rasa mcm bersalah gile x masuk kelas..waa..never in my life ponteng kelas unless btul2 sakit..

p/s:sorry mak..nana x bleh masuk kelas..takut la puan tu marah...dh la lambat sgt2
dh pukul 8.15pg tau bila smpai sn..mmg sure kena kaw2 ngan puan pnya la..nana x
kan buat dah k..my PROMISE..nana x kan ponteng kelas lagi selagi nana mampu nk
masuk kelas..

KESIMPULANNYA...lepas puan kuar..saya pn masuk ngan muka yg slumber and trus start
kuiz agama..tu je la..ada bnyk citer lagi tuk hari nie..tp..x larat nk tulis dh.nnt org x larat nk baca..(eleh..gaya mcm ada je yg nk baca blog nie..ceh..huhu)
Sekian,wassalam..

2 comments:

  1. how dare u skipped class?? hoh? hahaha. kite slalu je dtg lambat ke klas.. x kena marah pun. lalalalalaa~

    ReplyDelete
  2. haha..u know what...lecturer i tu sgt garang klu lmbt masuk klas..sriyes rasa nk nangis je time tu..ehehehe...tp..skali tu je..pas tu x skip dh...:)

    ReplyDelete